7 ingrediënten voor meer omzet met je website
Case: 3 maanden 65% méér omgezet met de boekingsmodule op de website!
We delen graag met jullie hoe we dit mede hebben gerealiseerd:
Wij houden van meetbare resultaten. Als voorbeeld neem ik onze trouwe fijnproever hotelduinzicht.nl. Ten opzichte van vorig jaar heeft dit populaire hotel de afgelopen 3 maanden 65% méér omgezet met de boekingsmodule op de website!
We delen graag met jullie hoe we dit mede hebben gerealiseerd:
1. Deze knop mag je niet missen!
Elke website heeft één of meerdere doelen. Het hoofddoel van de website van Hotel Duinzicht is om websitebezoekers een boeking te laten voltooien. Daarom hebben wij de reserveren-knop extra laten opvallen door deze een opvallende kleur mee te geven (oranje) en te laten animeren.
2. Wek vertrouwen
Wij tonen op de website van Hotel Duinzicht hele voor de hand liggende elementen. Een voorbeeld hiervan is dat je met iDeal kunt betalen in de boekingsmodule van het hotel. Toch willen websitebezoekers, voordat ze gaan boeken, graag de bevestiging zien dat dit inderdaad kan. Dit zijn belangrijke ingrediënten om jouw bezoekers gerust te stellen.
3. Doe wat de rest ook doet
Het klinkt heel saai, maar zorg ervoor dat jouw websitestructuur begrijpelijk is ingericht. Haal geen grappen uit met de positie van je logo, slogan, menu of contactgegevens. Mensen zijn luie wezens en verwachten met hun jaren web-gebruikerservaring deze elementen op hun vertrouwde plaats.
4. Houd je teksten bondig
Het blijft voor veel bedrijven lastig om al hun kennis en informatie kort en bondig te presenteren op hun online kanalen. Nogmaals,
we zijn luie wezens en spannen onze hersenen minimaal in om ons doel te bereiken. Werk daarom zoveel mogelijk met (bewegend) beeld en voorkom lange teksten.
5. Kom met (sociaal)bewijslast
Geef je websitebezoekers vertrouwen door ervaringen van anderen te tonen en met cijfers te komen die bevestigen dat ze bij jou waar krijgen voor hun geld. Ik hoor vaak dat mensen zeggen weinig waarde te hechten aan zulke ‘simpele trucjes’. De praktijk vertelt ons echter wat anders 😉
6. Combineer tekst met functioneel beeld
De focus van jouw websitebezoekers gaat van bewegend beeld, naar statisch beeld en eindigt bij tekst. Help je bezoekers sneller te vinden wat ze zoeken door teksten iconisch en/of met foto’s te verduidelijken.
7. Beeld de wens van je websitebezoekers uit
Om de (koop)sensoren van je doelgroep écht te activeren helpt het om uit te beelden wat de websitebezoeker graag wil bereiken. In het geval van Hotel Duinzicht kan dat bijvoorbeeld het beeld zijn van een heerlijke vakantie in de natuur met de kinderen!
Dit is maar een tipje van de ijsberg
Bovenstaande tips klinken heel vanzelfsprekend, maar in de praktijk merken wij dat bedrijven vaak nog veel moeite hebben met hun online positionering én om deze op de juiste wijze de wereld in de brengen. Wij helpen graag jouw online honger te stillen!