Partnerschap: Audax Groep
Uitbreiding van de samenwerking binnen de Audax groep. Waaronder Audax Logistiek. Incl. outsourcing servicedesk.
Contentproductie Audax met 25% gegroeid
Bart Linskens is Digital Marketing Manager bij Audax. Met een eigen mediaportfolio van 11 titels (waaronder Weekend, Vriendin en Santé) en als logistiek retailer is Audax de slimme snelweg van producent naar consument via verkooppunten, distributiepunten én media. Bart vertelt over de voordelen van samenwerken met MediaSoep.
Bart: “Voor Audax Publishing zochten wij een websitebouwer. De websites van onder andere de titels Weekend en Royalty waren namelijk nogal verouderd. We hebben een pitch uitgeschreven en daar deed MediaSoep met nog twee andere bureaus aan mee.
Hoewel één van de andere partijen technisch wat verder was, hebben we toch gekozen voor MediaSoep. Het is een klein bureau en dat schakelt makkelijk. En, we hadden gewoon de beste klik met MediaSoep.”
Wat doet MediaSoep voor Audax?
“MediaSoep heeft voor de 8 belangrijkste titels de websites gebouwd. Daar doen ze ook het beheer van.
Audax is ook een groothandel voor allerlei huishoudelijke artikelen, speelgoed en tijdschriften. Hiervoor heeft MediaSoep een website gebouwd inclusief de koppeling naar het bestelportaal voor onze klanten.”
Welke twijfels had je van te voren?
“Omdat MediaSoep een wat kleinere speler is, heb ik me wel even afgevraagd of ze een grote organisatie als Audax wel zouden kunnen bedienen. Maar de opdracht was heel duidelijk afgebakend en is – ik kan niet anders zeggen – vlekkeloos verlopen.”
Wat levert de samenwerking met MediaSoep op?
“De effectiviteit in het publiceren van content is flink toegenomen. Voorheen hadden we verschillende systemen. Een redactiemedewerker moest per titel in een ander systeem werken en telkens weer uitvogelen op welke knoppen er gedrukt moest worden. Nu hebben we één CMS dat voor alle titels gelijk is. We houden dus veel meer tijd over om content te maken. Er wordt tot 25% meer content gepubliceerd!
Wat betekent dat voor jullie?
“Dat betekent meer bezoekers, een grote doelgroep en dus meer inkomsten. We kunnen wel spreken van een multiplierwerking.
Daarnaast is het onderhoud makkelijker geworden. Als we nu een aanpassing maken, hoeven we dat op maar één plek door te voeren. En we hoeven het ook maar één keer uit te leggen aan de redacteuren, want voor alle titels werkt het systeem hetzelfde. Omdat het beheer van de sites nu bij één partij ligt, besparen we ook aanzienlijk op kosten.
Wat is verder nog leuk om te vertellen over jullie samenwerking?
“Het zijn gewoon super toffe kerels. Lekker normaal, je kunt goed met ze praten. Wat ik echt noemenswaardig én bewonderenswaardig vindt, is dat ze vrijwel altijd klaar staan. Ook als ik ze om elf uur ’s avonds bel omdat er een storing is.
Eigenlijk houden we er bij Audax niet zo van om bepaalde zaken bij één partij onder te brengen, omdat er dan een wederzijdse afhankelijkheid ontstaat. Maar de samenwerking met MediaSoep bevalt zo goed, dat we de samenwerking eigenlijk steeds verder uitbouwen.”
Bart Linskens. Digital Manager Audax.
Wil jij ook de contentproductie verhogen?
Is content produceren essentieel voor jouw business en wil je ook meer tijd overhouden voor het creëren ervan? Neem dan contact op, zodat we je meer kunnen vertellen over onze aanpak.